GUIDELINES DOTTERBOLAG MALÅ GEOSCIENCE HAR SLUTFÖRT REKRYTERING AV NY VD

(NGM : GODT) Guideline Oil Drilling Technology AB (publ)s dotterbolag, MALÅ Geoscience, har rekryterat Niclas Ingemarsson som ny VD. Ingemarsson har under de senaste 10 åren med USA som bas framgångsrikt lett tillväxtföretag inom tekniksektorn, bland annat Haestad Methods som under Ingemarssons sex (6) års ledning växte ca 400%.

MALÅ Geoscience, som är verksamt inom området markradar, har rekryterat Niclas Ingemarsson till ny VD. Niclas Ingemarsson har under de senaste 10 åren haft ett flertal ledningsuppdrag i internationella teknikföretag baserade i USA där han lett och utvecklat verksamheterna till ökad tillväxt och lönsamhet. Som operativ chef för vattenteknik- och mjukvaruföretaget Haestad Methods ökade Ingemarsson omsättningen fyra gånger under en sexårsperiod. Detta skedde primärt genom en kombination av marknads- och försäljningsrelaterade åtgärder samt strategiska förvärv. Ingemarsson tillträder som VD den 1 september 2008 och kommer senast från rollen som operativ chef för R Capital Advisors där han lett kapitalanskaffningen för alternativa investeringar, inkluderande bland annat olja och gas.

- MALÅ Geoscience är ett spännande företag med stor utvecklingspotential. Att bolagets ägare tänker långsiktigt och vill satsa på tillväxt har även varit viktigt i mitt beslut att ta uppdraget, säger Niclas Ingemarsson.

- Med rätt ledning och strategisk positionering i sin sektor har MALÅ Geoscience goda möjligheter att både växa kraftigt och öka lönsamheten. Niclas Ingemarsson har en imponerande bakgrund av framgångsrikt förändringsarbete inom andra företag och vi är övertygade om att han har alla förutsättningar att utveckla bolaget på ett starkt sätt, säger Peter Hjorth, VD Guideline.

Peter Hjorth, VD, Guideline, tf VD MALÅ Geoscience, tel. 0733 25 75 03 alt. peter.hjorth@guidelinetechnology.com

Se även www.guidelinetechnology.com och www.malags.se.

Guideline Oil Drilling Technology AB (publ) är verksamt inom geoteknologi med två affärsområden. Affärsområdet Guideline har utvecklat en unik patentskyddad metod för positionsbestämning av borrspetsen under pågående borrning efter olja och andra fyndigheter. Affärsområdet MALÅ Geoscience utvecklar och säljer produkter och lösningar inom området markradar. Bolagets aktie är noterad på NGM Equity.