• Guideline Geo/

GUIDELINES DOTTERBOLAG MALÅ GEOSCIENCE INVIGER NY PRODUKTIONSANLÄGGNING OCH ÖPPNAR NYA SERVICECENTERS I NORDAMERIKA OCH ASIEN

(NGM:GODT)

Guideline Oil Drilling Technology AB (publ)s dotterbolaget Malå Geoscience har invigt en ny produktionsanläggning i Västerbotten för tillverkning av markradarprodukter. Vidare har två nya Malå Service Centers öppnats i Nordamerika och Asien. Åtgärderna bedöms ytterligare kunna stärka Malå Geosciences position som ett världsledande företag inom området markradar.

För att tillgodose en långsiktigt ökad efterfrågan av markradarteknik har Malå Geoscience byggt en toppmodern produktionsanläggning i världsklass för tillverkning av företagets markradarprodukter. Anläggningen ligger i Malå i Västerbotten.

- Faciliteterna ökar vår produktionskapacitet och effektiviserar våra produktionsflöden, vilket är i direkt linje med vår långsiktiga tillväxtstrategi. För att bli det definitivt ledande markradarföretaget i världen så krävs att vi är bäst på alla funktionella områden, säger Niclas Ingemarsson, VD i Malå Geoscience.

Malå har dessutom invigt två stycken Malå Service Centers för att skapa större närvaro, höja servicenivån och förbättrade turnaround-tider på viktiga marknader. Genom att öppna dessa nya servicecenters i USA och Kina så har Malå Geoscience nu tre servicecenters, ett per operativ enhet. Bolaget bedömer att satsningen på regionala Malå Service Centers kommer att väsentligt förbättra kundnyttan och öka servicenivån mot företagets kunder.

- Vi måste aktivt öka vår närvaro på våra huvudmarknader och det är lätt att motivera vårt regionala fokus då den stora majoriteten av våra kunder befinner sig långt ifrån Malås tredje service center i Västerbotten. Detsamma gäller också för framtida efterfrågan, säger Niclas Ingemarsson, VD i Malå Geoscience.

Peter Hjorth, VD, Guideline, tel. 0733 25 75 03 alt. peter.hjorth@guidelinetechnology.com

Niclas Ingemarsson, VD MALÅ Geoscience, tel. 0953-345 50 alt. ningemarsson@malags.com

Se även www.guidelinetechnology.com och www.malags.com

Guideline Oil Drilling Technology AB (publ) är verksamt inom geoteknologi med två verksamhetsområden. Dotterbolaget Guideline har utvecklat en unik teknologi inom mikroseismik för identifikation av objekt och strukturer under mark. Dotterbolaget Malå Geoscience utvecklar och säljer produkter och lösningar inom området markradar. Bolagets aktie är noterad på NGM Equity.