GUIDELINES DOTTERBOLAG MALÅ GEOSCIENCE VÄLJS SOM LEVERANTÖR AV MILJÖDEPARTEMENTET I KINA

(NGM : GODT)

Stockholm, 26 januari, Guideline Technology AB (publ), noterat på NGM Equity, meddelar att dotterbolaget MALÅ Geoscience och dess ProEx system har valts av Miljödepartementet i Kina som leverantör och bästa alternativ inom området markradar för att förbättra miljön i Beijing och Shanghai.

MALÅ ProEx system tillsammans med Rough Terrain Antenna (RTA) antennernas unika egenskap som möjliggör snabba och effektiva mätningar i otillgänglig terräng har medfört en strategisk order till Miljövårdsdepartementet i Kina. För att motverka de sandstormar som årligen plågar Beijing och även Shanghai måste mer kunskap om öknarna norr om Beijing (inre Mongoliet) samlas in. ProEx system kan effektivt mäta täckjordens tjocklek och djupet av sandlagren vilket är en förutsättning för att kunna göra de insatser som krävs för att minska de besvärliga årliga sandstormarna. MALÅ Geoscience förväntas få ytterligare beställningar från miljösektorn i Kina under 2011.

"Fjolåret var ett genombrottsår för MALÅ på miljöområdet i Kina. Kinesiska Miljödepartementets val av MALÅ nyligen är naturligtvis gynnsamt för bolaget och det arbete vi gör i Kina och Asien i stort.”, säger Niclas Ingemarsson, VD, MALÅ Geoscience.

MALÅ Geoscience är ledande tillverkare av innovativa markradarsystem, även kallat Ground Penetrating Radar (GPR) system, samt programvara som utformats för att tillgodose behoven hos de professionella tekniska och geologiska samfunden i världen. MALÅ Geoscience har ett utbud av produkter som passar alla GPR-tillämpningar. MALÅ Geoscience erbjuder GPR-system med större flexibilitet än konkurrerande system och är världsledande inom både borrhålssystem och multikanalsystem.

Peter Hjorth, VD, Guideline Technology, tel. +46-733 25 75 03

Niclas Ingemarsson, VD, MALÅ Geoscience, tel. +46-953 345 50

Guideline Technology AB (publ) är verksamt inom geoteknologi med två affärsområden. Affärsområdet Guideline

utvecklar och marknadsför teknologi inom mikroseismik för identifikation av objekt och strukturer under mark.

Affärsområdet MALÅ Geoscience utvecklar och säljer produkter och lösningar inom området markradar. Guideline Technologys aktie är noterad på NGM Equity.