GUIDELINES DOTTERBOLAG MALÅ GEOSCIENCE VINNER MARK INOM OLJE- OCH GASINDUSTRIN I RYSSLAND

(NGM:GODT)

Guideline Technology AB (publ) meddelar att dotterbolaget MALÅ Geoscience rapporterar stark försäljningsutveckling av företagets högteknologiska ProEx System i Ryssland. Nu senast har en ny viktig order erhållits från rysk olje- och gasindustri.

Försäljningen innefattar kompletta system till en statlig organisation i Ryssland. De MALÅ ProEx System som levererats kommer att användas för undersökningar inom olje- och gasindustrin. Utrustningen ska specifikt användas till att kartlägga olje- och gasledningar med tillhörande strukturer för att effektivisera underhåll

- Långsiktiga och viktiga relationer skapar bra förutsättningar för vidare arbete i Ryssland och det är glädjande att aktörer inom olje- och gasindustrin satsar på just våra produkter, säger VD i MALÅ Geoscience Niclas Ingemarsson.

MALÅ Geoscience är ledande tillverkare av innovativa markradarsystem, även kallat Ground Penetrating Radar (GPR) system, samt programvara som utformats för att tillgodose behoven hos de professionella tekniska och geologiska samfunden i världen. MALÅ Geoscience har ett utbud av produkter som passar alla GPR tillämpningar. MALÅ Geoscience erbjuder GPR system med större flexibilitet än många konkurrerande system och är världsledande inom både borrhålssystem och multikanalsystem.

Peter Hjorth, VD, Guideline Technology, tel. mobil. +46-733 25 75 03 eller E-post: info@guidelinetechnology.com

Niclas Ingemarsson, VD, MALÅ Geoscience, tel. +46-953 345 50

Guideline Technology AB (publ) är verksamt inom geoteknologi med två dotterbolag. Dotterbolaget Guideline har utvecklat en unik teknologi inom mikroseismik för identifikation av objekt och strukturer under mark. Dotterbolaget MALÅ Geoscience utvecklar och säljer produkter och lösningar inom området markradar. Bolagets aktie är noterad på NGM Equity.