INFRASTRUKTURSATSNING LYFTER FÖRSÄLJNING TILL KINA I GUIDELINES DOTTERBOLAG MALÅ GEOSCIENCE

(NGM:GODT)

Guideline Oil Drilling Technology AB (publ)s dotterbolag, MALÅ Geoscience, noterade under november en månadsförsäljning i Kina om ca 2 MSEK. Hittills under 2008 har MALÅ Geosciences försäljning av markradarsystem till Kina ökat med 55% i förhållande till samma period 2007.

Efter en mindre avmattning under slutet av tredje kvartalet ökade återigen MALÅ Geosciences försäljning av markradarsystem till Kina under kvartal fyra. Försäljningen av standardprodukter till Kina under november månad nådde en tangerad årsbästa notering för en enskild månad om ca 2 MSEK. Under perioden januari till november 2008 ökade försäljning till Kina med 55% i jämförelse med samma period 2007. Under 2008 har Kina utvecklats till en av MALÅ Geoscience viktigaste marknader och trots rådande finansiell oro i världen förväntas försäljningen till Kina att fortsätta öka under kommande år.

- I Kina används MALÅ Geosciences produkter till stor del av kommuner, institut och forskningsorganisationer engagerade för uppbyggnad, underhåll och analys av infrastruktur. Det stödpaketet på mer än 500 miljarder USD som den Kinesiska regeringen nyligen utlovat borgar för en fortsatt god försäljningsutveckling under 2009 och 2010, säger Jesper Emilsson, Försäljningschef MALÅ Geoscience.

Peter Hjorth, VD, Guideline, tel. 0733 25 75 03 alt. peter.hjorth@guidelinetechnology.com

Niclas Ingemarsson, VD MALÅ Geoscience, tel. 0953-345 50 alt. ningemarsson@malags.com

Se även www.guidelinetechnology.com och www.malags.com

Guideline Oil Drilling Technology AB (publ) är verksamt inom geoteknologi med två affärsområden. Affärsområdet Guideline har utvecklat en unik patentskyddad metod för positionsbestämning av borrspetsen under pågående borrning efter olja och andra fyndigheter. Affärsområdet MALÅ Geoscience utvecklar och säljer produkter och lösningar inom området markradar. Bolagets aktie är noterad på NGM Equity.