Ny tf VD utsedd i Guideline

(NGM : GODT) Stockholm, 1 februari 2012, Guideline Technology AB (publ), noterat på NGM Equity, meddelar att Olle Grinder har utsetts till tf VD i bolaget

Olle Grinder har utsetts till tf VD i Guideline Technology AB med verkan från den 1 februari 2012. Avsikten är att lösningen ska vara temporär i avvaktan på att en ny VD för bolaget anställs efter Peter Hjorth som avgick per den 31 januari 2012. Arbete pågår för att hitta en sådan efterträdare. Olle Grinder kvarstår som ledamot i styrelsen i bolaget.

Olle Grinder är bergsingenjör och docent vid KTH och sitter sedan tidigare i Guidelines styrelse liksom i dotterbolagen MALÅ Geoscience Förvaltnings AB och MALÅ Geoscience AB och är även styrelseledamot i P-M Technology AB, Swedish Metallurgy and Mining AB, Salt Extraction AB, och Scan Dry AB samt styrelsesuppleant i Szakalos Material Science AB.

• Vi är tacksamma för att Olle Grinder accepterat att axla VD-rollen i avvaktan på att vi kan hitta en mera permanent lösning för bolaget. Olle Grinder är väl skickad för uppdraget då han såsom styrelseledamot sedan flera år har god insikt om bolagets och koncernbolagens verksamheter, säger styrelsens ordförande Kjell Husby.

Kjell Husby, ordförande, Guideline Technology AB (publ), tel. +46- 70-954 79 97

Guideline Technology AB (publ)  verkar inom geoteknologi med tre  verksamhetsområden. Affärsområdet Guideline utvecklar och marknadsför teknologi inom mikroseismik för identifikation av objekt och strukturer under mark. Inom affärsområdet Guideline finns samriskbolaget SPC Technology i vilket Guideline äger 50,1%. Affärsområdet MALÅ Geoscience utvecklar och säljer produkter och lösningar inom området markradar. Affärsområdet ABEM Instrument utvecklar och säljer produkter och lösningar inom området resistivitet och seismisk visualisering. Guidelines aktie är noterad på NGM Equity.