Organisationsförändring i Guideline Geo.

(NGM: GGEO) Guideline Geo AB (publ), noterat på NGM-Equity, har utsett Kjell Husby till ny verkställande direktör. Jonas Moberg har i samråd med styrelsen beslutat att övergå i en ny roll som vice verkställande direktör med ansvar för marknad och försäljning samt strategisk affärsutveckling.

För att påskynda implementering av planerade marknadsaktiviteter, har verkställande direktören Jonas Moberg i samråd med styrelsen beslutat att övergå i en ny roll som vice verkställande direktör med ansvar för marknad och försäljning samt strategisk affärsutveckling. Styrelsen har därför utsett Kjell Husby till ny verkställande direktör i Guideline Geo. Som en följd av detta avgår Kjell Husby som styrelseordförande. Peter Lindgren har utsetts till ny styrelseordförande.

På begäran av huvudägaren CodeRight AB kommer en extra stämma påkallas i syfte att tillsätta Jonas Moberg som styrelseledamot och entlediga Kjell Husby som styrelseledamot. Bolagsstämman kommer att hållas i Stockholm, kl 10.00 den 4 november 2014 enligt separat kallelse.

”Med ett markant ökat intresse från marknaden för Guidelines Geos lösningar är jag övertygad om att vi är på rätt väg. Genom att Kjell Husby med sin verksamhetskunskap och gedigna erfarenhet som internationell företagsledare, tar över rodret, kan jag i min nya roll nu intensifiera arbetet med att vidareutveckla och marknadsföra Guidelines Geos globala affärer.”, säger avgående VD Jonas Moberg.

Kjell Husby, VD Guideline Geo AB (publ), tel. +46 709 547997

Informationen är sådan som Guideline Geo AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappers­­­marknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 oktober 2014 klockan 08:15.