Amerikansk myndighet förlänger avtal med Gunnebo

Avdelningen för General Services Administration (GSA) inom den amerikanska offentliga administrationen har förnyat sitt avtal med säkerhetskoncernen Gunnebo genom det helägda dotterbolaget Hamilton Safe Companies.

Det förnyade kontraktet sträcker sig över fem år och har ett årligt värde av minst 16 MUSD (110 MSEK). Kontraktet omfattar leverans av certifierade säkerhetsskåp som ska användas till att lagra känslig information. General Services Administration (GSA) är en prestigefylld kund med höga krav som har arbetat med Hamilton Safes Companies i nästan 25 år.

"Vi strävar alltid efter att, inte bara möta kundens krav, utan också överträffa användarnas krav och specifikationer", säger John Haining, VD för Gunnebo Nordamerika. "Det är vår plikt att möta och förverkliga specifikationerna från den amerikanska regeringen."

Hamilton är USA:s näst största producent och leverantör av fysiska säkerhetsprodukter till banker och statliga verk. Gunnebo förvärvade Hamilton i augusti 2012 som en del i strategin att växa Koncernens affär, primärt utanför Europa.

"Hamiltons kärnverksamhet passar perfekt in i Gunnebos erbjudande och kompletterar vår kärnverksamhet inom banksäkerhet", säger Per Borgvall, Gunnebos VD och Koncernchef. "Dessutom ser vi stora möjligheter att utveckla Hamiltons verksamhet genom att införa ett urval av lösningar från Gunnebos globala portfölj till stora nyckelkunder på den amerikanska marknaden."

Group Communications

För mer information, vänligen kontakta:
Per Borgvall, VD och Koncernchef Gunnebo AB, tel. 010-2095 000, eller
Karin Wallström, Informationsdirektör Gunnebo AB, tel. 010-2095 026 eller e-post: karin.wallstrom@gunnebo.com

www.gunnebogroup.com

Säkerhetskoncernen Gunnebo tillhandahåller effektiva och innovativa säkerhetslösningar till kunder i hela världen. Koncernen har 5 800 anställda i 31 länder i Europa, Asien, Afrika, Australien och Amerika och omsätter 5 800 Mkr. Vårt globala erbjudande är fokuserat på Bank Security & Cash Handling, Secure Storage, Global Services och Entrance Control.

Vi gör din värld säkrare.