Anna Schmidt Almlöf ny Servicedirektör hos Gunnebo

Säkerhetskoncernen Gunnebo förstärker den exekutiva ledningsgruppen med en Direktör för affärsområde Service.

Anna Schmidt Almlöf har blivit utsedd till Direktör för affärsområde Service i Gunnebo. Hon tillträder positionen den 1 april 2011 och kommer att ingå i Koncernens exekutiva ledningsgrupp med placering i Madrid.

Anna Schmidt Almlöf har mer än 15 års erfarenhet av ledarskap från internationella företag inom såväl försäljning som service. Hon kommer närmast från posten som Director of Product Management inom Ericsson Global Services med ansvar för utveckling och lönsamhet för Ericssons globala erbjudande inom kundsupport, ett erbjudande som vänder sig till över två miljarder mobiltelefonanvändare världen över. Dessförinnan har hon haft ledande positioner inom Ericsson och Unisys i såväl Sverige som utomlands. Anna Schmidt Almlöf är Civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm och har en Executive Master of Business Administration från Instituto de Empresa i Madrid.

“Jag välkomnar Anna Schmidt Almlöf till Gunnebo och önskar henne stora framgångar i arbetet med att utveckla koncernens globala service-erbjudande”, säger Gunnebos VD och Koncernchef Per Borgvall.

Group Communications

För mer information, vänligen kontakta:

Per Borgvall, VD och koncernchef, telefon: 010-2095 000, eller
Karin Wallström, Communication & IR Director Gunnebo AB, telefon/mobil: 010-2095 026, eller e-mail:
karin.wallstrom@gunnebo.com

www.gunnebo.com

Säkerhetskoncernen Gunnebo har en årlig omsättning på 6 800 miljoner kronor och 6 000 anställda. Vi tillhandahåller integrerade säkerhetslösningar till bank, detaljhandel och anläggningar i behov av högsäkerhetsskydd. Vår erfarenhet och närvaro gör din värld säkrare.

Taggar: