Gunnebo delårsrapport januari-mars 2010

 Orderingången uppgick till 1 824 Mkr (1 674)  Nettoomsättningen uppgick till 1 450 Mkr (1 681)  Rörelseresultatet uppgick till -17 Mkr (5)  Exklusive kostnader av engångskaraktär om -20 Mkr (-18) uppgick rörelseresultatet till 3 Mkr (23)  Resultatet efter skatt uppgick till -45 Mkr (-25)  Resultatet per aktie blev -0,60 kronor (-0,40)  Det operativa kassaflödet uppgick till 36 Mkr (155) Hela rapporten finns tillgänglig för nedladdning som bilaga till detta pressmeddelande. Rapporten presenteras av Gunnebos VD och koncernchef Per Borgvall på en telefonkonferens klockan 14.00 den 27 april. Länk till anmälan till telefonkonferensen finns på www.gunnebo.com. Här publiceras också presentationsmaterial till konferensen klockan 13.15 den 27 april. GUNNEBO AB (publ) Group Communications För mer information, vänligen kontakta: Per Borgvall, VD och koncernchef Gunnebo AB, tel. 031-83 68 00, eller Hans af Sillén, Ekonomi- och finansdirektör Gunnebo AB, tel. 031-83 68 00, eller Karin Wallström, Informationschef Gunnebo AB, tel. 031-83 68 06, mobil: 0708-28 33 39, eller e-post karin.wallstrom@gunnebo.com www.gunnebo.com Informationen är sådan som Gunnebo ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 april 2010 kl. 13.00.

Taggar: