Gunnebo distribuerar den svenska årsredovisningen för verksamhetsåret 2010

Säkerhetskoncernen Gunnebo har idag påbörjat distributionen av sin svenska årsredovisning för verksam­hetsåret 2010. Årsredovisningen distribueras per post till de aktieägare som uppgivit att de vill ha årsredovisningen hemskickad samt till övriga intressenter som meddelat att de vill ha ett tryckt exemplar distribuerat.

Årsredovisningen finns redan nu tillgänglig i elektronisk form på Gunnebos hemsida, www.gunnebo.com. Den engelska versionen beräknas bli tillgänglig och distribuerad inom fyra veckor.

Karin Wallström, Communication & IR Diector Gunnebo AB, tel. 010-2095 026, eller e-post: karin.wallstrom@gunnebo.com

www.gunnebo.com

Informationen är sådan som Gunnebo ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 mars 20011 kl. 08:15.

Säkerhetskoncernen Gunnebo har en årlig omsättning på 6 000 miljoner kronor och 5 700 anställda. Vi tillhandahåller integrerade säkerhetslösningar till banker, detaljhandel och anläggningar i behov av högsäkerhetsskydd. Vår erfarenhet och närvaro gör din värld säkrare.