Gunnebo etablerar säljbolag i Malaysia

Den 1 oktober slog portarna upp för säkerhetskoncernen Gunnebos nyetablerade säljbolaget i i Malaysia.

”Malaysia är en av de snabbast växande säkerhetsmarknaderna i Asien, särskilt inom fysisk säkerhet,” säger Gunnebos VD och Koncernchef Per Borgvall. ”Etableringen av ett säljbolag i Malaysia är helt i linje med vår strategi att växa och att flytta affärens tyngdpunkt utanför Europa. Vi förutspår en stark tillväxt inom våra kärnområden som är banksäkerhet, kontanthantering och fysisk säkerhet under de närmsta åren, speciellt på tillväxtmarknader som Malaysia."

Gunnebo har varit närvarande på den malaysiska säkerhetsmarknaden under flera år genom en joint-venture som avyttrades tidigare under 2012. Gunnebo Malaysia har 28 personer anställda och en omsättning som uppskattas bli cirka 5 MEUR. Verksamheten kommer geografiskt ingå i regionen Gunnebo Asia-Pacific.

Per Borgvall, VD och Koncernchef Gunnebo AB, tel. 010-2095 000, eller
Karin Wallström, Informationsdirektör Gunnebo AB, tel. 010-209 5026, eller e-post: karin.wallstrom@gunnebo.com

www.gunnebogroup.com

Säkerhetskoncernen Gunnebo tillhandahåller effektiva och innovativa säkerhetslösningar till kunder i hela världen. Koncernen har 5 800 anställda i 31 länder i Europa, Asien, Afrika, Australien och Amerika och omsätter 5 000 Mkr. Vårt globala erbjudande är fokuserat på Bank Security & Cash Handling, Secure Storage, Global Services och Entrance Control.

Vi gör din värld säkrare.

Taggar: