Gunnebo planerar att stänga produktionsanläggning i Uckfield, England

Säkerhetskoncernen Gunnebo planerar att stänga produktionsanläggningen för tillträdeskontroll i Uckfield, England. Produktion och sammansättning som sker vid anläggningen idag kommer att flyttas till andra produktionsanläggningar för tillträdeskontroll i koncernen.

Tillväxten i regionerna Asia-Pacific och Americas, tillsammans med en minskad efterfrågan i Europa, gör att Gunnebo har för avsikt att se över produktionskapaciteten per region.

Den planerade stängningen kan komma att påverka 32 anställda och en förhandling kring detta har inletts. Stängningen är planerad att göras under fjärde kvartalet 2014. Kostnaden för stängningen kommer då att påverka resultatet för 2014 med 16 Mkr, med årliga besparingar på 11 Mkr från första kvartalet 2015.

Group Finance

För mer information, vänligen kontakta:

Christian Johansson, Ekonomi- och finansdirektör, tel 010-2095 000,
Robert Hermans, SVP Entrance Control, tel. +44 7919 217 710, eller
Karin Wallström, Marknads- och Informationsdirektör, tel. 010-2095 026, e-mail karin.wallstrom@gunnebo.com

www.gunnebogroup.com

Säkerhetskoncernen Gunnebo är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, säkerhetsskåp och valv, tillträdeskontroll och elektronisk säkerhet till banker, handeln, värdetransportföretag, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar.

Koncernen har en årlig omsättning på 5 300 Mkr och 5 600 anställda i 33 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader.

Vi gör din värld säkrare