Gunnebo publicerar delårsrapporten för januari-september den 24 oktober 2016

Gunnebo-koncernen publicerar delårsrapporten för perioden januari-september 2016, måndagen den 24 oktober klockan 08.00.

Pressmeddelandet, som inkluderar länk till hela rapporten, kommer att finnas tillgänglig på Gunnebos hemsida, www.gunnebogroup.com, strax efter publiceringen.

Telefonkonferens den 24 oktober klockan 09.30
För att delta i Gunnebos telefonkonferens, vänligen registrera dig på nedanstående länk:

Registrera dig till telefonkonferensen

Vid registreringen erhåller du telefonnummer och lösenord.

Program för telefonkonferensen
09.25  Ring in
09.30  Sammanfattning av delårsrapporten av Gunnebos VD och koncernchef Henrik Lange samt ekonomi- och finansdirektör Susanne Larsson
09.55  Frågor och svar
10.15  Telefonkonferensen avslutas

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt 30 minuter innan konferensen på www.gunnebogroup.com. Från Gunnebo AB deltar VD och koncernchef Henrik Lange, ekonomi- och finansdirektör Susanne Larsson samt informationsdirektör Karin Wallström.

Telefonkonferensen kan avlyssnas på www.gunnebogroup.com från och med sen eftermiddag den 24 oktober.

GUNNEBO AB (publ)

Karin Wallström, informationsdirektör
tel: 010 2095 026, karin.wallstrom@gunnebo.com

Gunnebo-koncernen är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, tillträdeskontroll, säkerhetsskåp och valv och elektronisk säkerhet till banker, handeln, värdetransportföretag, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar.

Koncernen har en årlig omsättning på 6 000 Mkr och 5 500 anställda i 32 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader.