Gunnebo slutför lånesyndikering

Den 23 oktober 2009 meddelade säkerhetskoncernen Gunnebo att Koncernen hade träffat överenskommelse med ett antal banker om ett 3-årigt syndikerat lån om minst 170 miljoner Euro. Gunnebo har nu framgångsrikt slutfört syndikeringen och träffat avtal om en lånefacilitet om 180 miljoner Euro med en grupp bestående av sex banker.

Den nya lånefaciliteten kommer användas till att refinansiera Gunnebos nuvarande lånefacilitet om 200 miljoner Euro som tecknades i oktober 2005 och kommer även att ersätta ett bilateralt lån om 200 Mkr som tecknades 2005. Den nya lånefaciliteten kommer vidare att användas till allmänna företagsrelaterade ändamål. Bookrunners är Nordea och SEB, som deltar i syndikeringen med 50 miljoner Euro vardera. I syndikeringen deltar även nedanstående banker på följande nivåer: Mandated Lead Arrangers: DnB NOR: 25 miljoner Euro Svenska Handelsbanken: 25 miljoner Euro Danske Bank: 20 miljoner Euro Arrangers: BNP Paribas: 10 miljoner Euro Den nya lånefaciliteten kommer att träda i kraft samtidigt som den tidigare kommunicerade garanterade nyemissionen slutförts. GUNNEBO AB (publ) Group Communications För mer information, vänligen kontakta: Per Borgvall, VD och Koncernchef Gunnebo AB, tel. 031-83 68 00, eller Hans af Sillén, Ekonomi- och Finansdirektör Gunnebo AB, tel. 046-31 83 68 00, eller Per Liwgren, Nordea, tel. 08-614 8298, mobil: 0761-35 31 47, eller Krissy Rands, SEB Syndications London, tel.+44 20 7329 6679, mobil: +44 7909 534308 www.gunnebo.com Informationen är sådan som Gunnebo kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 oktober kl. 15.00.