Gunnebo stärker sin marknadsposition i Kina

Säkerhetskoncernen Gunnebo har framgångsrikt installerat lösningar för tillträdeskontroll för tunnelbanesystem i ett flertal större kinesiska städer. Nu har koncernen mottagit en ny order från staden Zhengzhou.

Det nya kontraktet avser spärrar i en lösning anpassad för effektiv tillträdeskontroll av stora mängder människor på tunnelbanestationer och kommer att installeras för Zhengzhou linje 1. Produktion av spärrarna kommer att ske vid Gunnebos fabrik i Kunshan.

”Med denna order befäster vi vår position som den marknadsledande leverantören av effektiva och pålitliga lösningar för passagekontroll till den snabbt växande kinesiska tunnelbanesektorn”, säger Gunnebos VD och Koncernchef Per Borgvall. ”Med egen produktion på plats (i Kunshan, strax utanför Shanghai), kan vi leva upp till såväl de hårda kvalitetskrav som krav på korta leveranstider den här typen av projekt ställer på oss som leverantör.”

Spärrarna, som Gunnebo med stor framgång levererar till kinesiska tunnelbanor, har hög genomflödeskapacitet med beprövad tillförlitlighet och livslängd. De konstruerades ursprungligen för användning i Hong Kongs KCRC-tunnelbanesystem och har blivit något av en standard i regionen.

Fram till idag har Gunnebo levererat lösningar för tillträdeskontroll till 12 kinesiska städer, däribland Beijing, Shanghai och Guangzhou. Ytterligare 21 städer planerar för närvarande att bygga tunnelbanesystem inom den närmsta framtiden, varav 17 redan har påbörjat arbetet.

För mer information om Gunnebos produktportfölj inom entré- och tillträdeskontroll, vänligen gå till www.gunnebo.com/entrancecontrol

Per Borgvall, VD och Koncernchef Gunnebo AB, tel. 010-2095 000, eller
Karin Wallström, Communication & IR Director Gunnebo AB, tel. 010-209 5026, eller e-post: karin.wallstrom@gunnebo.com

Säkerhetskoncernen Gunnebo tillhandahåller effektiva och innovativa säkerhetslösningar till kunder i hela världen. Koncernen har 5 700 anställda i 32 länder i Europa, Asien, Afrika, Australien och Amerika och omsätter 5 300 Mkr. Vårt globala erbjudande är fokuserat på Bank Security & Cash Handling, Secure Storage, Global Services och Entrance Control.