Gunnebo tecknar storavtal med mexikanska BBVA Bancomer

Säkerhetskoncernen Gunnebo har via dotterbolaget Gunnebo Mexico tecknat ett avtal värt 8,8 miljoner euro om underhåll och ombyggnad av bankkontor med mexikanska BBVA Bancomer.

Avtalet löper över tre år och uppdraget gäller säkerhetsrelaterat underhåll och ombyggnad av BBVA Bancomers kontor runtom i Mexiko.

”Den här ordern är en milstolpe för Gunnebos utveckling i Sydamerika”, säger Per Borgvall, Gunnebos VD och koncernchef. ”BBVA är en av våra nyckelkunder i Europa och vi vann den här ordern mycket tack vare vår förmåga att leverera produkter och tjänster av samma höga kvalitet över hela världen. I och med det här avtalet stärker Gunnebo sin position som en komplett säkerhetspartner för banker, också i Mexiko”.

”Med den här ordern visar vi på BBVA Bancomer vårt stora förtroende för Gunnebo Mexico och på hur ständig förbättring av banksäkerheten är en viktig del i vårt arbete med att expandera och stärka vår position på den mexikanska marknaden”, säger Carlos Sanroma, bankens säkerhetschef i Mexiko.

BBVA Bancomer är en privatägd, spansk finanskoncern som tillhandahåller ett brett utbud av produkter och finansiella tjänster, och är en betydande aktör på den mexikanska marknaden. Företagets huvudsakliga affärer sköts av BBVA Bancomer, ett av de ledande bankdotterbolagen i Mexiko när det gäller insättningar och kreditportfölj, med sina 7 900 bankomater och 2 000 bankkontor runt om i landet.

Gunnebo Mexico har sedan starten 2010 tillhandahållit säkerhetstjänster och nått en mycket bra marknadsposition hos de flesta mexikanska och spanska lokala bankerna och andra konsumenter inom säkerhetssegmentet.

Per Borgvall, President och CEO Gunnebo AB, tel. +46 10 2095 000, eller

Tomas Wängberg, SVP Region Americas, tel. +46 10 2095 000, eller
Karin Wallström, Communication & IR Director Gunnebo AB, tel. +46 10 2095 026, eller e-post karin.wallstrom@gunnebo.com

Säkerhetskoncernen Gunnebo tillhandahåller effektiva och innovativa säkerhetslösningar till kunder i hela världen. Koncernen har 5 700 anställda i 32 länder i Europa, Asien, Afrika, Australien och Amerika och omsätter 5 300 Mkr. Vårt globala erbjudande är fokuserat på Bank Security & Cash Handling, Secure Storage, Global Services och Entrance Control.