Gunnebo tecknar syndikerad lånefacilitet

Gunnebo AB har framgångsrikt slutit avtal om en syndikerad lånefacilitet om 1 480 MSEK (140 MEUR, 35 MUSD).

Faciliteten har en löptid på fem år med förfall i februari 2019 och är i huvudsak en refinansiering av befintliga lånefaciliteteter. Faciliteten tillhandahålls av DNB och SEB och utgör grunden i Gunnebos lånefinansiering. Den kommer även att fungera som en likviditetsreserv och medföra flexibilitet vad avser koncernens finansieringsbehov.

”Vi är glada över det fortsatta stöd och engagemang som våra samarbetsbanker har visat. Motivet för refinansieringen var att vi ville förlänga löptiden och dra nytta av den rådande marknadssituationen för en längre finansiering till attraktiva villkor”, säger Gunnebos CFO Christian Johansson.

GUNNEBO AB (Publ.)
Group Finance

Christian Johansson, CFO, Gunnebo AB, tel. 010-2095 000, eller
Christian Gumaelius, Group Treasurer Gunnebo AB, tel. 010-2095 000

Informationen är sådan som Gunnebo kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 februari 2014 kl. 14.30.

Säkerhetskoncernen Gunnebo är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, säkerhetsskåp och valv, tillträdeskontroll och elektronisk säkerhet till banker, handeln, värdetransportföretag, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar.

Koncernen har en årlig omsättning på 5 300 Mkr och 5 600 anställda i 33 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader.

Vi gör din värld säkrare