Gunnebo utser ny ekonomi- finans- och IT-direktör

Fredrik Östman har utsetts till säkerhetskoncernen Gunnebos ekonomi, finans och IT-direktör. Han efterträder Hans af Sillén som valt att gå vidare till andra uppdrag utanför Koncernen. Fredrik Östman tillträder den 15 november 2010.

”Under sina fem år på Gunnebo har Hans af Sillén spelat en viktig roll i de förändringar som koncernen gått igenom. Han har bland annat bidragit till att bygga upp koncernens IT-infrastruktur och vidareutveckla systemen för ekonomisk rapportering.  Jag vill uttrycka ett stort tack till Hans af Sillén för hans förtjänstfulla insatser och önskar Fredrik Östman välkommen och framgång i sin nya roll”, säger Per Borgvall, VD och koncernchef Gunnebo AB.

Fredrik Östman (44 år), Civilekonom, kommer närmast från Gambro AB där han varit ekonomi och finansdirektör sedan 2008. Dessförinnan har Fredrik innehaft ledande befattningar inom Electrolux/Husqvarna,  bland annat  som CFO och Vice VD för Husqvarna’s  Nordamerika  verksamhet samt  tidigare inom TI Group Plc/Forsheda och ABB.

Fredrik Östman kommer att ingå i Gunnebos Koncernledning.

Per Borgvall, VD och koncernchef Gunnebo AB, tel. 031-86 38 00, eller
Karin Wallström, Informationschef Gunnebo AB, tel. 031-83 68 06,mobil: 0708-28 33 39, eller e-post: karin.wallstrom@gunnebo.com

Säkerhetskoncernen Gunnebo har en årlig omsättning på 6 800 miljoner kronor och 5 900 anställda. Vi tillhandahåller integrerade säkerhetslösningar till bank, detaljhandel och anläggningar i behov av högsäkerhetsskydd. Vår erfarenhet och närvaro gör din värld säkrare.