Gunnebokoncernen utser Sacha de La Noë till ny VD för Gunnebo Entrance Control

Gunnebo har utsett Sacha de La Noë till ny VD för Gunnebo Entrance Control. Sacha de La Noë tillträder tjänsten i början av oktober. Han efterträder Robert Hermans.

Sacha de La Noë har mångårig erfarenhet av att leverera framgångsrika resultat inom Gunnebokoncernen.. Under sina tidigare 15 år på Gunnebo har han haft flera ledarroller inom Gunnebos affärsenheter och regioner, innan han blev VD för SHV Energy China, som han nu lämnar för att driva Gunnebo Entrance Controls tillväxtresa framåt.

”Jag är glad att utse Sacha de La Noë till ny VD för Gunnebo Entrance Control. Gunnebo befinner sig just nu på en transformationsresa där vi skapar tre oberoende affärsenheter för att driva tillväxt med fokus på innovation och marknadsexpansion.  Sacha har stor erfarenhet av förändringsledning och medarbetarengagemang. I sin roll som VD för Entrance Control kommer han att fokusera på att förbättra våra arbetssätt genom att bli ännu mer kundcentrerat, verksamhetseffektiv och innovationsdrivna., säger Stefan Syrén, VD och koncernchef för Gunnebokoncernen.

Sacha de La Noë kommer att ingå som medlem i Gunnebo Group Executive Team.

För mer information kontakta:

Susanne Gerdin

Head of Groups Communications
media@gunnebo.com

Gunnebokoncernen bedriver verksamhet i hela världen och tillhandahåller innovativa produkter, mjukvara och tjänster för att kontrollera flödet av värdesaker, kontanter och människor. Gunnebo erbjuder lösningar inom tillträdeskontroll, säker förvaring, kontanthantering och integrerad säkerhet till kunder som främst är verksamma inom detaljhandeln, kollektivtrafik, offentliga och kommersiella byggnader, industri- och högriskanläggningar och bank. Koncernen har en omsättning på 5 500 Mkr. www.gunnebogroup.com