Historisk kvartalsdata exklusive avyttrad verksamhet inom Perimeter Protection

Den 15 september 2011 meddelade säkerhetskoncernen Gunnebo genom en pressrelease att avyttringen av verksamheten inom Perimeter Protection till Procuritas Capital Investors IV var slutförd. Som bilaga till detta pressmeddelande lämnas historisk kvartalsdata exklusive den avyttrade verksamheten inom Perimeter Protection.

I den kvartalsrapport för perioden januari-september som Gunnebo AB kommer att offentliggöra fredag den 28 oktober klockan 08.00 kommer resultatet från verksamheten inom Perimeter Protection att redovisas i enlighet med IFRS 5, separat som avyttrad verksamhet.

För mer information, vänligen kontakta Fredrik Östman, Ekonomi- och finansdirektör Gunnebo AB, telefon 010-209 5037 eller
Karin Wallström, Informationschef Gunnebo AB, tel. 010-2095 026 eller e-post: karin.wallstrom@gunnebo.com

www.gunnebo.com

Säkerhetskoncernen Gunnebo tillhandahåller effektiva och innovativa säkerhetslösningar till kunder i hela världen. Koncernen har 5 300 anställda i 30 länder i Europa, Asien, Afrika, Australien och Nordamerika och omsätter drygt 5 300 Mkr. Vårt globala erbjudande är fokuserat på Bank Security & Cash Handling, Secure Storage, Entrance Control och Services.