Ny programvarusvit driver innovation inom ekosystemet för kontanter

ZEN Suite gör det möjligt för detaljhandlare, banker och värdetransportörer att ansluta alla sina kontanthanteringsenheter via en enda plattform.

Gunnebo Cash Management har lanserat en ny modulär programvarusvit som kan anslutas till alla kontanthanteringsenheter, leverantörer av kontanttjänster eller tredjepartssystem. ZEN Suite består av en serie moduler som är tillräckligt flexibla för att kunderna ska kunna bygga den lösning de behöver.

Funktionerna omfattar bland annat följande:

• Affärsrapportering och analyser med övervakning av kontantnivåer i realtid.
  • Fjärrövervakning för förebyggande underhåll, fjärranvändarhantering och uppgraderingar.
  • Hyperkonnektivitet och datadelning möjliggjord med system från tredje part.
  • Kontantavstämning från början till slut, kreditering i realtid och kontantuppräkning.
  • Kompatibilitet med hela Gunnebo-sortimentet av enheter för insättning, återvinning och sluten kontanthantering samt möjlighet att ansluta till system från tredje part vid behov.
  • Optimering av kontanthanteringsprocesser och automatisering av rutiner via mobilen.

"Den modulära programvarusviten ZEN gör det möjligt för detaljhandlare, banker och värdetransportföretag att optimera ekosystemet för kontanter som aldrig förr", säger Christian Weisser, SVP Gunnebo Cash Management. "Det ger 'smart kontanthantering' en helt ny innebörd."

Ytterligare information

Besök www.gunnebocashmanagement.com/zen-cash-management-software-suite för mer information, inklusive videor.

Om du har ytterligare frågor om ZEN Suite eller vill boka in en intervju, vänligen kontakta:

Deirdre Doyle, VP Marketing and Communication, Gunnebo Cash Management

Deirdre.Doyle@Gunnebo.com
www.linkedin.com/in/deirdre-doyle/

Om Gunnebo Cash Management

Gunnebo Cash Management tillhandahåller automatiserade lösningar för kontanthantering, programvara och tjänster, inklusive hantering av slutna kontanter, återvinning av kontanter och insättning av kontanter. Deras lösningar minskar kostnaderna för hantering av sedlar och mynt i hela kontantekosystemet och skapar en säkrare och effektivare kontantcykel.

www.gunnebocashmanagement.com

Gunnebokoncernen bedriver verksamhet i hela världen och tillhandahåller innovativa produkter, mjukvara och tjänster för att kontrollera flödet av värdesaker, kontanter och människor. Gunnebo erbjuder lösningar inom tillträdeskontroll, säker förvaring, kontanthantering och integrerad säkerhet till kunder som främst är verksamma inom detaljhandeln, kollektivtrafik, offentliga och kommersiella byggnader, industri- och högriskanläggningar och bank. Gunnebo Group har ca 4000 anställda globalt för att tillgodose kunder i flertalet marknader, Koncernen har en omsättning på 4 500 Mkr. www.gunnebogroup.com