Samarbete som ger effektivare kontanthantering

Säkerhetskoncernen Gunnebo har mottagit en order från det holländska värdetransportföretaget RCCS om lösningar för kontanthantering och tillträdeskontroll.

Säkerhetslösningarna kommer att säkra RCCS:s nya anläggning som snart tas i bruk. Ordern är värd minst 250 TEUR.

"Gunnebo är det enda företag som kan erbjuda en helhetslösning som passar vår affär och anläggning", säger F. Rensenbrink, VD för RCCS. "För oss är Gunnebo en värdefull partner, inte bara vad gäller säkerhetslösningar utan också som en partner i detta viktiga projekt."

På säkerhetsmässan i Essen i slutet av september kommer RCCS och Gunnebo tillsammans att lanserar en helt sluten, ”end-to-end”-lösning för kontanthantering på marknaden.

"Detta är ett komplett koncept som vi har skapat tillsammans med starkt marknadspositionerade partners och banker och utgör det första exemplet på ett samarbete som går igenom hela kontanthanteringskedjan", säger Christian Guillou, chef för Gunnebos affärsområde Banks Security & Cash Handling. "Genom att ansluta och integrera Gunnebos lösningar för värdehantering med RCCS:s värdetransportssystem, banksystem och backoffice hos små och medelstora återförsäljare, gör vi kontanthanteringsprocessen mycket effektivare."

Båda projekten visar att nära samarbete med kund och de parter som deltar i kontanthanteringskedjan är framtiden för kontanthantering.

För mer information, kontakta:
Per Borgvall, VD och Koncernchef Gunnebo AB, tel. 010-2095 000, eller
Karin Wallström, Informationsdirektör Gunnebo AB, tel. 010-209 5026, eller e-post: karin.wallstrom@gunnebo.com

Säkerhetskoncernen Gunnebo tillhandahåller effektiva och innovativa säkerhetslösningar till kunder i hela världen. Koncernen har 5 800 anställda i 31 länder i Europa, Asien, Afrika, Australien och Amerika och omsätter 5 800 Mkr. Vårt globala erbjudande är fokuserat på Bank Security & Cash Handling, Secure Storage, Global Services och Entrance Control.