Shell Danmark och Gunnebo inleder samarbete för kontanthantering

Säkerhetskoncernen Gunnebo levererar och servar den slutna kontanthanteringslösningen SafePay till Shells bensinstationer runt om i Danmark.

Shell Danmark kommer under 2014 att utrusta sitt nätverk av danska bensinstationer med Gunnebos helt slutna system för kontanthantering, SafePay. Kontraktet innefattar även service för lösningen under de kommande fem åren.

”Vi testade SafePay under 2013 med goda resultat. Systemet gör vår kontanthantering säkrare och effektivare,” säger Maria Beck-Tange, Retail Director för Shell Danmark. ”Medarbetarna på bensinstationerna har varit mycket positiva till satsningen. Det här är en viktig milstolpe för Shell när det gäller att öka säkerheten på våra bensinstationer.”

”Danmark är en av de mest välutvecklade marknaderna när det gäller sluten kontanthantering,” kommenterar Morten Andreasen, SVP EMEA på Gunnebo. ”Den här ordern bekräftar vår position som ledande leverantör av sådana lösningar. Gunnebo har varit en nära samarbetspartner till Shell under många år och jag är väldigt glad över det fortsatta förtroende som Shell visar genom detta ramavtal.”

SafePay™ är en sluten lösning för kontrollerad, säker och effektiv kontanthantering i butiksmiljö. Lösningen gör butikerna säkrare och innebär att kassan alltid stämmer och inte behöver stämmas av efter varje arbetspass. Läs mer om lösningen på www.gunnebo.com/safepay.

GUNNEBO AB

För mer information, kontakta:

Morten Andreasen, SVP EMEA, tel. 010-2095 000, eller
Christian Johansson, CFO& CIO, tel. 010-2095 000, eller
Karin Wallström, Communication & Marketing Director, tel. 010-2095 026

Säkerhetskoncernen Gunnebo tillhandahåller effektiva och innovativa säkerhetslösningar till kunder i hela världen. Koncernen har 5 700 anställda i 33 länder i Europa, Asien, Afrika, Australien och Amerika och omsätter 5 300 Mkr. Vårt globala erbjudande är fokuserat på Bank Security & Cash Handling, Secure Storage, Global Services och Entrance Control.