SL tecknar femårigt ramavtal med Gunnebo

Storstockholms Lokaltrafik (SL) har tecknat ett femårigt ramavtal med säkerhetskoncernen Gunnebo. Avtalet innefattar design, projektplanering, konstruktion och installation av biljettspärrar vid nya och befintliga tunnelbanestationer.

Avtalet omfattar inga garantier på avrop, men SL har planer på ett flertal om- och nybyggnationer under de närmaste åren. SL har idag över 1 200 installerade biljettspärrar, varav flertalet är äldre än tio år och ligger inom ramen för att eventuellt bytas ut.

”Gunnebo är sedan länge en världsledande leverantör av tillträdeskontroll för fotgängare”, kommenterar Gunnebos VD och koncernchef Henrik Lange. ”Koncernen har ett stort antal biljettspärrar installerade på tunnelbanestationer i många olika länder. Men det är alltid extra tillfredsställande att kunna teckna ett prestigefyllt ramavtal som detta på vår hemmamarknad”.

Läs mer om lösningen på www.gunnebo.com/metro

Henrik Lange, VD och koncernchef Gunnebo AB, tel: 010-2095 000, eller
Morten Andreasen, SVP Region Europe, Middle East & Africa, tel: 010-209 5038, eller
Robert Hermans, SVP Entrance Control, tel: +44 7919 217 710, eller
Karin Wallström, Marketing & Communication Director Gunnebo AB, tel. 010-2095 026, eller e-post karin.wallstrom@gunnebo.com

Säkerhetskoncernen Gunnebo är en världsledande leverantör av säkerhetsprodukter, service och lösningar inom kontanthantering, säkerhetsskåp och valv, tillträdeskontroll och elektronisk säkerhet till banker, handeln, värdetransportföretag, kollektivtrafik, offentliga- och kommersiella fastigheter samt industri- och högriskanläggningar.

Koncernen har en årlig omsättning på 5 600 Mkr och 5 700 anställda i 32 länder i Europe, Middle East & Africa, Asia-Pacific och Americas samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader.