Välrenommerad hotelldirektör hjälper Gympak

Under drygt 15 år var Paul Lukes VD och hotelldirektör på västkustens stora och erkända hotell. Numera jobbar
göteborgaren med fastighets- utvecklingsprojekt i ett entreprenörsbolag. Samtidigt är han rådgivare och styrelseledamot i Gympak där fokus är att hjälpa bolaget in i den nordiska hotellvärlden.

Att leverera det där extra och en upplevelse för gästerna är ett signum för Paul. I Göteborg och i hotellbranschen omnämns han som en färsk fläkt som brinner för service och skapar wow-upplevelser för alla han möter.

Sedan årsskiftet är han styrelseledamot och en stark bidragande faktor till att hotell öppnat armarna för Gympak. Till vardags arbetar han på ett entreprenörsdrivet bolag med fokus på fastighets utveckling och investeringar vilket också inkluderar hotell

– När jag fick Gympak presenterat för mig första gången kändes det helt rätt säger Paul med ett stort leende.

Han beskriver att hotellen behöver erbjuda nya typer utav tjänster för att sticka ut och för att leverera än högre service.
– Det är så mycket, enligt mig, som Gympak löser. Jag vet att många vill träna på sina affärsresor, men väldigt många får inte plats med träningskläder, och många vill heller inte packa tillbaka blöta i sin väska igen beskriver Paul och fortsätter; Det finns ju också dem som får tid över. Ett möte blir avbokat eller tåget inställt. Då kan man ju passa på att träna. Men har man inte med träningskläder så är det ju ett problem. Då kan man ju gå ner och låna eller hyra från receptionen.

Gympak blir en del av erbjudande och paket
Det är också många hotell som kommer att erbjuda Gympak som en del av ett paket. Exempelvis boende, tillträde till gym inklusive 1 timme med PT, lån av träningskläder följt av besök på relax eller spa-avdelningen.
Det finns också dem som anser att Gympak kan skapa en än bättre konferens-upplevelse. Ett kort och enkelt pass i konferensrummet efter en stillasittande dag, innan middag tror många kan bli populärt.

-Allt fler gäster och företag tänker på hälsan. Där stöttar Gympak. Det känns bra i hjärtat att hjälpa Gympak nå framgång säger Paul.

Under våren har Gympak skrivit avtal med ett stort antal hotell såsom exempelvis At Six, flertalet Elite-hotell, Amerikalinjen, Arken Spa, Clarion Hotel Oslo och senast det italienska boutique-hotellet Villa Carona.

Utrustning på alla rum
Ett antal hotell kommer att erbjuda Gympak på varje rum. Exempel på utrustning som gäster kan nyttja är yogamatta och foamer.

-Många har rest långt, än mer har suttit still en lång dag. Då är det ju suveränt att man kan stretcha och använda utrustning på rummet för att väcka kroppen igen säger Paul.

När Gympak analyserat varför hotell valt Gympak så säger dem alla att handlar om att stötta gäster och skapa ännu bättre hotellupplevelser och förenkla för gästers vardag. Att hotellen får nya intäkter är en bra bonus.

-Jag följer Gympaks utveckling på nära håll och ser att man nu också nått ut utanför Norden och också fått spa-hotell som kunder. Gympak kan faktiskt göra skillnad för alla sorters hotell som vill öka servicen. Oavsett om hotellet är litet eller stort eller var det än finns avslutar Paul.

Paul Lukes, Ledamot Gympak, paul.lukes@wellbofastigheter.se
Jone Sølvik, CEO Gympak, jone.solvik@gympak.com,+46706-112100.

Gympak är ett innovativt företag från Sverige som verkar inom hälsa, träning och klädes-branschen. Målsättningen är att förändra och förbättra hotell- och träningsupplevelser världen om.

Taggar: