Inbjudan till rapportsläpp och seminarium om pensioner

Just nu är samtliga riksdagspartier överens om att pensionerna behöver höjas, men hur mycket, på vilket sätt och för vilka pensionärer? Och inte minst – hur påverkar deras förslag Handels pensionärer? Två förslag ligger just nu på bordet – ett från Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet och ett från Moderaterna, Kristdemokraterna, Liberalerna och Sverigedemokraterna.

Handelsanställdas förbund har tagit fram en ny rapport om Handelsmedlemmars pensioner. Handels förbundsordförande Linda Palmetzhofer inleder, sedan kommer rapportförfattarna John Linde och Anton Strömbäck att presentera rapporten. Följt av en diskussion mellan Katarina Brännström (M) och Markus Kallifatides (S).

Seminariet modereras av Lisa Gemmel.

När: 9 juni klockan 10.00-11.00

Var: Sveavägen 90, sänds också live på facebook

Fritjof Carlsson-Brandt
fritjof.carlsson-brandt@handels.se

Handelsanställdas förbund är Sveriges tredje största LO-förbund med cirka 160 000 medlemmar. 65 procent av medlemmarna är kvinnor. En tredjedel är under 30 år. Handels har medlemmar på cirka 25 000 arbetsplatser. Läs mer på  www.handels.se .