Ny rapport om arbetsmarknadspolitiska åtgärder i handeln

Handeln tar ett stort ansvar för att hjälpa människor in i arbetslivet genom olika arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Vad behövs för att göra dessa insatser så effektiva som möjligt och hur hindrar man oseriösa arbetsgivare från att utnyttja utsatta människor? I den nya rapporten ”I arbete eller i åtgärd?”, presenteras en unik kartläggning av arbetsmarknadspolitiska insatser i handeln. Rapportförfattarna har kommit fram till flera resultat som inte tidigare varit kända. Rapporten presenteras på en pressträff torsdagen den 25 juni.

Tid: Torsdag 25 juni kl. 10:00.

Plats: Handelsanställdas förbund, Sveavägen 90 1tr, Stockholm.

Medverkande:

Susanna Gideonsson, förbundsordförande Handels

Stefan Carlén, chefsekonom och utredningschef Handels

För mer information och anmälan (så vi vet hur många bullar vi ska köpa) kontakta:

Jon Andersson, pressekreterare Handels på tel 010-450 89 80 eller via e-post jon.andersson@handels.se

Handels är Sveriges tredje största LO-förbund med drygt 155 000 medlemmar, varav nästan 100 000 är kvinnor. Förbundet bildades 1906 men är på många sätt ett ungt förbund. Av våra medlemmar är en tredjedel av de yrkesverksamma under 30 år. Majoriteten av våra medlemmar jobbar inom detaljhandeln, men vi representerar också en rad andra yrken och branscher. Bland dessa finns till exempel florister, frisörer, lagerarbetare, tjänstemän, kontorsanställda och elever inom yrkesinriktad utbildning. Handels finns på cirka 25 000 arbetsplatser över hela landet. Läs mer på www.handels.se