Ny tid: Pressträff Handels yrkanden avtalsrörelsen 2020

Varmt välkommen till pressträff där Handelsanställdasförbund presenterar fokusområden och yrkanden inför avtalsrörelsen 2020. OBS: Ny tid 10.15 fredag 31 januari.

Välkommen till pressträff 31 januari 10.15 när Handelsanställdas förbund presenterar fokusområden och yrkanden inför avtalsrörelsen 2020. Avtalen rör den privata handeln samt lager och e-handel i hela Sverige.

Tidigare på morgonen har yrkanden växlats med arbetsgivarorganisationen Svensk Handel vilket utgör ett startskott för avtalsrörelsen i handeln.

Deltar gör ordförande Susanna Gideonsson, vice ordförande Linda Palmetzhofer samt avtalssekreterare Per Bardh.

Möjlighet till enskilda intervjuer finns efter pressträffens avslutande. Underlag och beräkningar kommer att delas ut på plats.

Tid: fredag 31 januari 10.15-10.45.

Plats: Sveavägen 90, plan 1.

Mer information: Handels presstjänst: 010 450 89 80, press@handels.se.

Handelsanställdas förbund är Sveriges tredje största LO-förbund med cirka 155 000 medlemmar. 65 procent av medlemmarna är kvinnor. En tredjedel är under 30 år. Handels har medlemmar på cirka 25 000 arbetsplatser. Läs mer på  www.handels.se .

Handels är Sveriges tredje största LO-förbund med drygt 155 000 medlemmar, varav nästan 100 000 är kvinnor. Förbundet bildades 1906 men är på många sätt ett ungt förbund. Av våra medlemmar är en tredjedel av de yrkesverksamma under 30 år. Majoriteten av våra medlemmar jobbar inom detaljhandeln, men vi representerar också en rad andra yrken och branscher. Bland dessa finns till exempel florister, frisörer, lagerarbetare, tjänstemän, kontorsanställda och elever inom yrkesinriktad utbildning. Handels finns på cirka 25 000 arbetsplatser över hela landet. Läs mer på www.handels.se