Pressträff med arbetsmarknadsministern och Handels

Imorgon onsdag den 6 juli klockan 09:00 håller arbetsmarknads- och jämställdhetsminister Eva Nordmark en pressträff med anledning av regeringens beslut om åtgärder för att motverka missbruk av subventionerade anställningar. På pressträffen deltar även ordförande för Handelsanställdas förbund Linda Palmetzhofer.

Tid:  6 juli 2022 klockan 09:00

Plats: På plats och digitalt. Föranmälda journalister kan delta på plats i Bella, ingång Rödbodgatan 6 eller digitalt via Zoom.

Obligatorisk föranmälan senast onsdag 6 juli klockan 08.00 via e-post till Björn Lindau, se presskontakt. Ange namn, redaktion, om du vill delta på plats eller digitalt och i vilken funktion du vill delta (reporter eller fotograf). Skicka också med presslegitimation.

Inpassering från kl. 08.30

Deltagande sker i mån av plats. Under pressträffen/pressbriefingen kommer de som är på plats i Bella vara de som först ställer frågor och genomför enskilda intervjuer. Journalister som deltar digitalt kommer att få praktisk information via mejl.

Björn Lindau
Presskommunikatör
Telefon 08-405 46 92
Mobil 072-217 85 81
e-post till Björn Lindau

Handelsanställdas förbund är Sveriges tredje största LO-förbund med cirka 160 000 medlemmar. 65 procent av medlemmarna är kvinnor. En tredjedel är under 30 år. Handels har medlemmar på cirka 25 000 arbetsplatser. Läs mer på  www.handels.se .