Unga Handelsmedlemmar samlas för valträff i Nynäshamn

Den 3-5 juni hålls valträff i Nynäshamn för unga i Handels. Omkring 75 aktiva Handelsmedlemmar från hela landet samlas under tre dagar på Utsikten Meetings.
”Vi kommer att prata om hur vi ska se till att sätta våra frågor, om trygga jobb och en god välfärd för alla, på den politiska dagordningen inför valet” säger Daniel Carlstedt, ungdomssekreterare i Handels.

Valträffen har fokus utifrån den verklighet många unga anställda inom handeln lever i, med korta tidsbegränsade anställningar och otrygghet.

På tisdagen föreläser bland andra Shadé Jalali, författare till boken ”Stoppa skitlivet”. På kvällen är det middag där Carin Jämtin, partisekreterare Socialdemokraterna, Åsa Romson, språkrör Miljöpartiet, och Jonas Sjöstedt, partiledare Vänsterpartiet samt Gabriel Wikström, ordförande SSU, och Stefan Lindborg, ordförande Ung Vänster, deltar och berättar vad deras partier vill göra för att skapa trygga jobb och en god välfärd för alla.
På onsdag talar Handels verksamhetschef Stefan Carlén om sin nya bok ”Reinfeldtkoden -
den ädla konsten att rasera den svenska modellen”.

Lars-Anders Häggström, Handels förbundsordförande, besöker valträffen torsdag den 5 juni.

För mer information kontakta:
Daniel Carlstedt, ungdomssekreterare Handels, tel 08-412 60 68
Lilly Hallberg, vik pressekreterare Handels, 070-675 19 89

Handelsanställdas förbund är Sveriges tredje största LO-förbund med cirka 150 000 medlemmar. 65 procent av medlemmarna är kvinnor. En tredjedel är under 30 år. Handels har medlemmar på cirka 25 000 arbetsplatser. Läs mer på www.handels.se.