Välkommen till ett frukostseminarium om arbetsbelastning vid kassaarbete i handeln

Onsdagen den 4 april kl 09.00 presenterar Arbets- och miljömedicin Syd sin rapport Har EAN-kodens placering någon betydelse för arbetsbelastningen vid kassaarbete? vid ett frukostseminarium arrangerat av Handelsanställdas Förbund avdelning 1 i Malmö.

Arbets- och miljömedicin har undersökt om det gör stor skillnad i kassörens fysiska belastning om kunder vänder EAN-koden rättvänd på bandet i utgångskassan, jämfört med om varorna läggs med EAN-koden icke-rättvänd.

Dag: onsdagen 4 april

Tid: 09:00-10:00, frukost serveras från 08.30

Plats: Stora Coop Stadion, Stadiongatan 26, Malmö

OSA till: mikael.willman@handels.se

Kontakta gärna Mikael Willman, ombudsman och regionalt skyddsombud, Handels avd 1, Malmö, tel 010-450 81 06 för mer information.

Varmt välkommen!

Handels är Sveriges tredje största LO-förbund med drygt 155 000 medlemmar, varav nästan 100 000 är kvinnor. Förbundet bildades 1906 men är på många sätt ett ungt förbund. Av våra medlemmar är en tredjedel av de yrkesverksamma under 30 år. Majoriteten av våra medlemmar jobbar inom detaljhandeln, men vi representerar också en rad andra yrken och branscher. Bland dessa finns till exempel florister, frisörer, lagerarbetare, tjänstemän, kontorsanställda och elever inom yrkesinriktad utbildning. Handels finns på cirka 25 000 arbetsplatser över hela landet. Läs mer på www.handels.se