Handelsbanken deltar i mångfaldsnätverk

Nu blir Handelsbanken medlem i Diversity Charter Sweden, ett nätverk som syftar till ökad kunskap och ger möjlighet till strategi- och erfarenhetsutbyten mellan bolag i olika branscher kring mångfald.

Sandra Åkerfors, chef för rekrytering och mångfald i Handelsbanken kommenterar:

För oss är mångfald en nyckelfaktor för nytänkande och innovation och är nära sammankopplad med vår framgång. Genom nätverket hoppas vi kunna dela med oss av våra erfarenheter och själva få mer inspiration för hur vi aktivt kan fortsätta jobba med mångfald.”

Koorosh Feizi arbetar inom Handelsbankens IT-verksamhet och är ansvarig för avdelningens medarbetarforum för mångfald.

”Bankens medlemskap i Diversity Charter Sweden är ytterligare ett positivt steg i vårt mångfaldsarbete”, säger Koorosh Feizi, som även poängterar att mångfald berikar: ”Alla gynnas av den; vi, våra kunder och samhället.”

Om Diversity Charter

Den ideella föreningen Diversity Charter skapades 2004 och blev 2010 en del av EU-kommissionen. Nätverket är idag världens största nätverk inom mångfald. Diversity Charter Sweden grundades 2010 och som medlemsorganisation förbinder man sig för att aktivt arbeta med mångfald genom att anta utmaningar utifrån sina egna förutsättningar. För mer information, diversitycharter.se