Apotekskedjan DocMorris lanserar kundnöjdhetstjänsten HappyOrNot® på sina apotek i Sverige

Report this content

DocMorris har 76 apotek över hela Sverige, från Trelleborg på sydkusten till Kiruna, som är landets nordligast belägna stad. 1 september kommer den prisbelönta finska tjänsten HappyOrNot att lanseras på de 76 DocMorris-apoteken för att följa, rapportera och förbättra kundnöjdheten under alla tider då apoteken har öppet.

Det är viktigt för oss att ta hand om våra kunder på ett vänligt, kompetent och professionellt sätt varje dag. HappyOrNot är enkel att använda både för oss och för kunden. Tjänsten ger omedelbar feedback på hur kunderna tycker att vi har lyckats. Vi ser direkt hur nöjda våra kunder är med oss på alla apotek, men också hur det ser ut i olika delar av landet och totalt för hela kedjan. Det ger oss möjlighet att agera snabbt, både lokalt och rent generellt, om något behöver rättas till, säger DocMorris driftschef Camilla Giske.

Med HappyOrNots rapporteringstjänst kan DocMorris mäta och granska hur servicen uppfattas på alla apotek i kedjan för att snabbt åtgärda eventuella brister och för att ytterligare förbättra kundernas shoppingupplevelse, förklarar Todd Theisen, global säljchef för HappyOrNot.

Om HappyOrNot

HappyOrNot Ltd tillhandahåller butiker och tjänsteföretag med nyckelfärdiga lösningar för kontinuerlig granskning av kundnöjdheten för att kunna göra kontinuerliga förbättringar av verksamhetens serviceerbjudande. Enkla apparater samlar in feedback från kunderna och noterar deras nöjdhetsgrad, och en intelligent rapporteringstjänst står för schemalagd rapportering till önskade delar av organisationen. Med lösningen kan kunden utveckla sina kundinriktade tjänster, utbilda personalen på bästa sätt och t.o.m. utforma relevanta stimulansprogram för personalen. HappyOrNots tjänst används av över hundra ledande butiker och tjänsteföretag i tio länder. Mer information: www.happy-or-not.com

Todd Theisen, global säljchef
E-post:
todd.theisen@happy-or-not.com   Telefon: +358 (0)40 826 75 80

Om DocMorris

DocMorris Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010. Idag har DocMorris Apotek 76 apotek i hela Sverige. DocMorris Apotek växer snabbt och räknar med att öppna fler apotek i Sverige under de kommande åren. Grundtanken är att erbjuda kunderna et tryggt och positivt bemötande bra service, korta väntetider och ett brett produktsortiment. DocMorris Apotek är en del av Celesio Group.
www.docmorris.se

Om Celesio Group

Celesio Group är ett ledande internationellt handelsföretag och en ledande leverantör av logistik och tjänster i läkemedels- och hälsovårdssektorn. Förtaget är verksamt i 18 länder världen över, har ungefär 41 000 anställda och presenterade en vinst på över 23 miljarder euro under 2011. www.celesio.com