Havsfrun Investment AB publicerar årsredovisning för 2023

Havsfruns årsredovisning för 2023 finns nu tillgänglig på bolagets hemsida www.havsfrun.se.

Den tryckta versionen av årsredovisningen kommer att finnas tillgänglig från vecka 10. En tryckt årsredovisning kan beställas på www.havsfrun.se eller på telefon 08-506 777 00.

För ytterligare information, var vänlig kontakta:
Jonas Israelsson, VD, telefon 08-506 777 00

Denna information är sådan information som Havsfrun Investment AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 februari 2024 kl. 14.00 (CET).

• Noterat sedan år 1994 på Nasdaq Stockholm
  • Ett eget kapital om ca 123 MSEK i likvida placeringar
  • Drygt 9 000 aktieägare

Havsfrun vill utvecklas genom ett samgående med ett större, välordnat bolag med intressant framtidsinriktad verksamhet som kan bidra till att Havsfrun expanderar och ökar lönsamheten samt aktieägarvärdet. Havsfrun söker samarbetsmöjligheter över ett brett spektrum av målbolag med visionen att hitta ett spännande nordiskt kvalitetsbolag, förmodligen med ett marknadsvärde på 500 Mkr eller mer, oberoende av bransch. Viktigt är att hitta ett bolag som vill fortsätta sin tillväxtresa på börsen, med Havsfrun som en börsnoterad plattform.

Havsfrun erbjuder en unik möjlighet för rätt bolag till en snabb notering på Nasdaq Stockholm genom sammanslagning med Havsfrun (s.k. omvänt förvärv).