Årsstämma 2013 i HEBA Fastighets AB (publ)

Vid årsstämman i HEBA Fastighets AB (publ) den 7 maj 2013 fattades bland annat följande beslut.

Stämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen. Vidare fastställdes utdelningen för 2012 till 1,10 (1,00) kr per aktie och bestämdes avstämningsdag för utdelning till den 13 maj 2013.

Styrelsen och VD beviljades ansvarsfrihet. Det beslutades att antalet styrelseledamöter oförändrat ska vara sju och att arvode till styrelsen ska utgå med 300 000 kronor till styrelsens ordförande och med 150 000 kronor till övriga av stämman valda ledamöter. Till ledamöter omvaldes Sören Härnblad, Christina Holmbergh, Leif Mellqvist, Lars Åberg, Rolf H Andersson och Lena Hedlund samt nyvaldes Johan Elfstadius. Sören Härnblad omvaldes till styrelsens ordförande.

Stämman beslutade om inrättande av valberedning inför årsstämman 2014 bestående av styrelsens ordförande Sören Härnblad, Birgitta Härnblad, Leif Mellqvist och Anders Ericsson.

Årsstämman fastställde också principer för ersättning till bolagsledningen i enlighet med styrelsens förslag.

Stockholm den 7 maj 2013

Frågor besvaras av VD Lennart Karlsson, tel 08-442 44 40

Denna information är sådan som HEBA Fastighets AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 maj 2013, kl 17:50

HEBAs affärsidé är att erbjuda sina hyresgäster en hög servicenivå, ett attraktivt och tryggt boende med fokus på Stockholmsregionen genom ett långsiktigt ägande, engagerad förvaltning och aktiv fastighetsutveckling. HEBA är sedan år 1994 noterad på Nasdaq OMX Stockholmsbörsen, Mid Cap listan.

Ytterligare information om bolaget finns på www.hebafast.se