Ett första spadtag för HEBA:s projekt Murklan i Silverdal, Sollentuna

Torsdagen den 11 april togs, med hjälp av en grävskopa, ett första spadtag för 52 hyreslägenheter i kvarteret Murklan i Silverdal, Sollentuna. Här blir det fyra huskroppar i 2-plans lamellhus med tredje våningen i etage i de större lägenheterna. Fastigheten ligger i ett grönt bostadskvarter, i ett lummigt, välmående och etablerat bostadsområde utöver det vanliga.

De som grävde var Britta Ceasar Munch, vd för Skanska hyresbostäder, Oscar Nyströmer, byggnadsnämndens ordförande i Sollentuna kommun och Patrik Emanuelsson, vd HEBA Fastighets AB.

- Sollentuna är en kommun i tillväxt och HEBA är gärna med och växer där. Med detta fastighetsförvärv ökar vi vårt fastighetsbestånd i Sollentuna, där vi sedan tidigare har ett äldreboende, säger Patrik Emanuelsson, vd HEBA Fastighets AB.

Foto: Anders Degerstedt, affärsutvecklare Skanska

HEBA Fastighets AB (publ)                                                      Stockholm den 12 april 2019
Patrik Emanuelsson, vd

För ytterligare information vänligen kontakta
Patrik Emanuelsson på telefon 08-442 44 40

HEBA:s affärsidé är att erbjuda sina hyresgäster en hög servicenivå, ett attraktivt och tryggt boende med fokus på Stockholmsregionen genom ett långsiktigt ägande, engagerad förvaltning och fastighetsutveckling. HEBA är sedan år 1994 noterat på Nasdaq Stockholm AB, Nordic Mid Cap. Ytterligare information om bolaget finns på www.hebafast.se.