Heba Fastighets AB offentliggör ett frivilligt återköpserbjudande av utestående seniora icke-säkerställda obligationer

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIUM OCH BESITTNINGAR (INKLUSIVE MEN INTE BEGRÄNSAT TILL PUERTO RICO, DE AMERIKANSKA JUNGFRUÖARNA, GUAM, AMERIKANSKA SAMOA, WAKEÖARNA, NORDMARIANERNA, VARJE DELSTAT I USA OCH DISTRICT OF COLUMBIA) ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON, SÅSOM DEFINIERATS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON JURISDIKTION DÄR UTGIVANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG. DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT KAN STRIDA MOT LAG I VISSA JURISDIKTIONER (I SYNNERHET USA OCH STORBRITANNIEN)

Heba Fastighets AB (publ) (”Heba” eller “Bolaget”) erbjuder innehavare av Bolagets utestående icke-säkerställda seniora obligationer beskrivna nedan (”Obligationerna”) att delta i ett återköp där Bolaget köper tillbaka Obligationer mot kontant vederlag (”Återköpserbjudandet”) till de priser som anges nedan, plus upplupen och icke betald ränta. Obligationerna kommer att återköpas i enlighet med bestämmelserna och villkoren som beskrivs i ett återköpsdokument daterat 6 november 2023 (”Återköpsdokumentet”).

Beskrivning av Obligationerna / ISIN / Utestående belopp / Minsta denominering / Pris

Sr Unsecured FRN med förfall mars 2024 / SE0013882859 / SEK 550,000,000 / 2,000,000 / 99.880%
Sr Unsecured FRN med förfall april 2024 / SE0013360773 / SEK 300,000,000 / 2,000,000 / 100.075%

Fullständiga villkor för Återköpserbjudandet återfinns i Återköpsdokumentet, vilket finns tillgängligt under följande länk: https://www.hebafast.se/artikel/mtn-program

Återköpserbjudandet löper ut kl. 12:00 CET den 10 november 2023 om det inte förlängs, återupptas, dras tillbaka eller avslutas efter beslut av Heba. Likvid för Återköpserbjudandet förväntas att redovisas omkring den 15 november 2023. Bolaget har lämnat i uppdrag till Nordea Bank Abp att agera s.k. dealer manager för Återköpserbjudandet.

Dealer Manager

Nordea Bank Abp: +45 6136 0379, NordeaLiabilityManagement@nordea.com

Denna information är sådan information som Bolaget är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedan kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 november 2023 kl. 10.00 CET.

Hanna Franzén, CFO Heba Fastighets AB, 076-764 63 63, hanna.franzen@hebafast.se

Heba är en långsiktig och erfaren fastighetsägare som utvecklar, äger och förvaltar bostäder och samhällsfastigheter i Stockholmsregionen och Mälardalen. Genom vårt kunnande erbjuder vi hållbara och trygga boenden att trivas i under livets olika faser. Vi skapar värde för ägare och samhälle genom nöjda hyresgäster, tryggare och attraktivare bostadsområden och förtroendefulla partnerskap. Heba grundades 1952 och är sedan 1994 noterade på Nasdaq Stockholm AB Nordic Mid Cap. Läs mer på: hebafast.se