HEBA fortsätter renoveringen i Huddinge

HEBA har tecknat totalentreprenadavtal med HUSAB att utföra stambyte och renovera Rådsvägen 6 och 10 i Huddinge. I samband med stambytet får samtliga lägenheter även nya kök, badrum och ytskikt i alla rum.

- Det blir totalt 10 hus som vi planerar att stambyta och renovera och med dessa två projekt höjer vi även tempot, då vi har två hus i produktion samtidigt, säger Henrik Fernström, chef fastighetsutveckling på HEBA Fastighets AB. När de senaste projekten är färdigställda, är vi klara med 120 av 380 lägenheter, tillägger han.

Vid starten i december 2018 färdigställdes en visningslägenhet, där tillvalsnivåer finns presenterade, något som hyresgästerna har visat stort intresse för.

-  Vi fortsätter att arbeta långsiktigt, vilket är en av våra styrkor, säger Henrik Fernström, chef fastighetsutveckling på HEBA Fastighets AB. Vi ser fram emot att kunna erbjuda våra hyresgäster helt nyrenoverade lägenheter, tillägger han.

HEBA Fastighets AB (publ)                                                                                       Stockholm den 5 november 2019

Henrik Fernström
Chef fastighetsutveckling

Henrik Fernström telefon 08-5225 47 60