Heba förvärvar fastighet av Slättö för totalt 409 Mkr

Heba har tecknat avtal med Slättö VI AB avseende förvärv av hyresbostäder i Norrtälje hamn. Affären genomförs som en bolagsaffär och Heba tillträder aktierna och därmed indirekt fastigheten i samband med färdigställandet av projektet under kvartal 2, 2021. Heba investerar totalt 409 miljoner kronor i projektet varav 401 miljoner kronor avser avtalet med Slättö. Fördelningen mellan köpeskilling och lån kommer att fastställas i samband med Hebas tillträde av aktierna i bolaget. HEBA kommer att lånefinansiera förvärvet. Den pågående byggnationen i Norrtälje hamn består av åtta huskroppar med fyra till sex våningar och totalt 143 hyresbostäder, 535 m² lokalyta samt 50 garageplatser med total uthyrningsbar yta om 8 527 m² BOA/LOA.

Norrtälje hamn, 143 hyresbostäder

- Detta är vårt andra förvärv i vackra Norrtälje hamn. Tillsammans med vårt tidigare förvärv som ligger i direkt anslutning blir det en bra förvaltningsenhet med 226 hyreslägenheter och ett äldreboende med 80 lägenheter säger Patrik Emanuelsson, vd HEBA Fastighets AB.

HEBA Fastighets AB (publ)                                               Stockholm den 9 april 2020

Patrik Emanuelsson, vd

För ytterligare information vänligen kontakta
Patrik Emanuelsson på telefon 08-442 44 40

HEBA:s affärsidé är att erbjuda sina hyresgäster en hög servicenivå, ett attraktivt och tryggt boende med fokus på Stockholmsregionen genom ett långsiktigt ägande, engagerad förvaltning och fastighetsutveckling. HEBA är sedan år 1994 noterat på Nasdaq Stockholm AB, Nordic Mid Cap. Ytterligare information om bolaget finns på www.hebafast.se

Denna information är sådan information som HEBA Fastighets AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 april 2020 kl. 10.30 CET.