Heba förvärvar nyproducerat äldreboende och hyresbostäder i Vallentuna

Heba Fastighets AB har tecknat avtal med Vallentuna Utvecklings AB, ett samägt bolag mellan Åke Sundvall och Hemgården, gällande förvärv av ett äldreboende med 60 lägenheter samt 64 hyresrätter i Åby ängar, Vallentuna. Köpeskillingen uppgår till ca 78 miljoner kronor med ett underliggande fastighetsvärde om 403 miljoner kronor. Tillträde planeras till juni 2021.

- Att Heba etablerar sig i Vallentuna känns helt rätt. Och att vi förvärvar ytterligare ett äldreboende ligger i linje med strategin för hur vi ska växa. Läget är attraktivt med närhet till bra service, goda kommunikationer och vacker natur. Här finns förutsättningar att skapa en god livsmiljö för olika faser i livet, säger Patrik Emanuelsson vd Heba.

Fastigheterna ligger i Åby ängar, 400 meter från Vallentuna centrum där Roslagsbanan stannar. Området är modernt med det småskaliga samhällets alla fördelar inom räckhåll. Äldreboendet uppförs med solcellsanläggning, växthus, fontän och rehab. Gården erbjuder en lugn, grön utemiljö med flera uteplatser och möjlighet till lättare träning. Huset disponerar även en stor takterrass med växthus.

Äldreboendet kommer att drivas av omsorgsföretaget Humana.

Hyresbostäderna har en inbäddad lummig gård i söderläge med naturliga mötesplatser. I kombination med husets varma färgskala skapas en varm och trygg miljö med känsla av småstad och hemtrevnad. Inredningen kännetecknas av tidlösa material som åldras med värdighet.

Fastigheterna uppförs på entreprenad av Åke Sundvall Byggnads AB. Tillträde sker efter färdigställandet i juni 2021.

För mer information kontakta:

Patrik Emanuelsson, vd Heba Fastighets AB: 08-522 547 50, patrik.emanuelsson@hebafast.se

Heba är en långsiktig och erfaren fastighetsägare som utvecklar, äger och förvaltar bostäder och samhällsfastigheter i Stockholmsregionen. Genom vårt kunnande erbjuder vi hållbara och trygga boenden att trivas i under livets olika faser. Vi skapar värde för ägare och samhälle genom nöjda hyresgäster, tryggare och attraktivare bostadsområden och förtroendefulla partnerskap. Heba grundades 1952 och är sedan 1994 noterade på Nasdaq Stockholm AB Nordic Mid Cap. Läs mer på: hebafast.se