HEBA hyr ut till Lidl i Flemingsbergsdalen

Lidl öppnar under 2017 en ny livsmedelsbutik i Flemingsbergsdalen och man har tecknat ett hyresavtal om 1.500 m² med HEBA. Savills har ansvarat för uthyrningen.   HEBA:s fastighet omfattar 184 lägenheter, 1.650 m² lokaler och 85 garageplatser. Skanska bygger och HEBA tillträder fastigheten till sommaren 2017 då kvarteret färdigställs. Flemingsbergsdalen genomgår en kraftig utbyggnad och en helt ny stadsdel växer nu fram med handel, hotell, sporthall, kontor och bostäder.

- HEBA hälsar Lidl välkomna till Flemingsbergsdalen och vi ser fram mot ett riktigt gott samarbete med Lidl. Våra bostadshyresgäster i kvarteret får nu tillgång till ännu mer service. Vi har sedan tidigare hyrt ut en lokal till Din Körskola i Flemingsberg AB som flyttar in till våren, säger Lennart Karlsson Vd HEBA Fastighets AB.

HEBA Fastighets AB (publ)                                Stockholm den 28 december 2016

Vd Lennart Karlsson

För ytterligare information vänligen kontakta

Lennart Karlsson telefon 08-442 44 40

HEBAs affärsidé är att erbjuda sina hyresgäster en hög servicenivå, ett attraktivt och tryggt boende med fokus på Stockholmsregionen genom ett långsiktigt ägande, engagerad förvaltning och aktiv fastighetsutveckling. HEBA är sedan år 1994 noterad på Nasdaq OMX Stockholmsbörsen, Mid Cap listan.

Ytterligare information om bolaget finns på www.hebafast.se.