Heba lanserar Close to home coworking i Norrtälje

Heba Fastighets AB lanserar coworkingkonceptet Close to home för att tillmötesgå ett behov som uppenbarat sig i framför allt nyproducerade områden – behovet av en naturlig, social samlingsplats för människor och företag.

- Vi vill skapa mervärden för människor och företag i Norrtälje genom att erbjuda en trygg och prisvärd plats för arbete, gemenskap och inspiration utan att behöva pendla. Fler kommer kunna ha arbetsplatsen nära sitt hem, säger Haymanot Wachtmeister, chefsjurist och ansvarig för delningsmarknader på Heba Fastighets AB.

Den första coworkingsiten kommer att öppna i Norrtälje Hamn i slutet av våren 2024, i Hebas fastighet på Pilgatan 13-15 vid Hamnparken. Close to homes verksamhet syftar till att främja verkliga möten, kreativitet och innovation bland företagare, entreprenörer och frilansare i Roslagen.

Redan idag är det möjligt att anmäla intresse för medlemskap från 750 kronor per månad. Både privatpersoner och företag kan bli medlemmar – Homies. Permanentboende och sommargäster är lika välkomna. Heba erbjuder sina bostadshyresgäster ett medlemskap på Close to home till ännu mer förmånliga priser som en boendetjänst. Close to home hyr även ut kontor till företag och föreningar.

Satsningen i Norrtälje grundar sig på en överväldigande positiv respons från den genomförda marknadsundersökningen under hösten 2023.

Kontakt för media

Haymanot Wachtmeister, chefsjurist och ansvarig för delningsmarknader på Heba, 08-442 44 43, haymanot@closetohome.se.

Om Close to home

Close to home erbjuder en hemtrevlig, mysig och inspirerande arbetsmiljö som främjar verkliga möten. Med moderna och stilrena faciliteter, flexibla arbetsutrymmen samt mötesrum, är det här en dynamisk plats att arbeta och mötas på – nära sitt hem. Heba Close to Home Coworking AB är ett dotterbolag till börsnoterade Heba Fastighets AB.