HEBA renoverar 200 lägenheter vid Gullmarsplan

HEBA genomför en omfattande renovering och ombyggnad

HEBA genomför en omfattande renovering och ombyggnad av fastigheterna Bisvärmen 4-7 på Olaus Magnus väg vid Gullmarsplan. Ombyggnadsarbetena omfattar 4 byggnader med sammantaget 200 lägenheter. Samtliga byggnader evakueras under ombyggnads-tiden som startar i april 2011 och sista byggnaden planeras vara klar i slutet av år 2013.

-          Ombyggnationen innebär att vi bygger om lägenheterna till modern standard. Vi installerar samtidigt ett s.k. FTX-system vilket innebär att vi återvinner värmen från frånluften och får en bättre energieffektivitet.

HEBAs strategi är att föryngra och energieffektivisera fastighetsbeståndet. Renoveringen av fastigheterna vid Olaus Magnus väg utgör en del av den ROT-plan som HEBA arbetar efter.

HEBA Fastighets AB (publ)                                Stockholm den 12 april 2011

Lennart Karlsson

Vd

För ytterligare information vänligen kontakta

Lennart Karlsson telefon 08-442 44 40

Denna information är sådan som HEBA Fastighets AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 12 april 2011 kl 09:00

HEBAs affärsidé är att erbjuda sina hyresgäster en hög servicenivå, ett attraktivt och tryggt boende med fokus på Stockholmsregionen genom ett långsiktigt ägande, engagerad förvaltning och aktiv fastighetsutveckling. HEBA är sedan år 1994 noterad på Nasdaq OMX Stockholmsbörsen, Mid Cap listan.

Ytterligare information om bolaget finns på www.hebafast.se