• HEBA/

Heba skriver avtal med Avy om boendeapp för ökad service till hyresgästerna

Heba Fastighets AB tecknar avtal med Avy, gällande en boendeapp med digitala tjänster för ökad service och tillgänglighet till hyresgästerna. Efter en lyckad pilot i vintras implementeras boendeappen, med start hösten 2021, successivt i hela beståndet om 3 500 lägenheter.

Appen utgör en del i Hebas arbete för att hyresgästerna ska trivas och må bra i sin bostad, där enkelhet och tillgänglighet är nyckelord.

Att vara nära och tillgängliga för hyresgästerna är viktigt för oss på Heba. Här fyller boendeappen en naturlig funktion. Via appen kan hyresgästerna ta del av information och erbjudanden samt göra felanmälningar dygnet runt. Vi ser fram emot att kunna erbjuda appen till alla våra hyresgäster, säger Patrik Emanuelsson vd Heba.

Avy är glada och ödmjuka inför att få Heba som kund.

- Heba är ett börsbolag med stor kunskap och lång, gedigen erfarenhet av fastighetsbranschen. Vi drivs av att kunna uppfylla Hebas högt ställda krav och önskemål och ser fram emot ett fortsatt och utökat samarbete, säger Joacim Gustafsson vd Avy.

För ytterligare information kontakta:

Patrik Emanuelsson, vd Heba Fastighets AB, 08-522 547 50, patrik.emanuelsson@hebafast.se

Joacim Gustafsson, vd Avy, 076-871 00 61, joacim@avy.se

Om Heba

Heba är en långsiktig och erfaren fastighetsägare som utvecklar, äger och förvaltar bostäder och samhällsfastigheter i Stockholmsregionen. Genom vårt kunnande erbjuder vi hållbara och trygga boenden att trivas i under livets olika faser. Vi skapar värde för ägare och samhälle genom nöjda hyresgäster, tryggare och attraktivare bostadsområden och förtroendefulla partnerskap. Heba grundades 1952 och är sedan 1994 noterade på Nasdaq Stockholm AB Nordic Mid Cap. Läs mer på: hebafast.se

Om Avy

Avy hjälper fastighetsägare och förvaltare att på ett effektivt sätt spetsa förvaltningserbjudandet och öka servicen för kunder. Med digitala lösningar för alltifrån betalning till e-handel och kommunikation kan boende enkelt ta hand om vardagen i hemmet – genom en och samma app. Läs mer på: avy.se