HEBA tar första spadtag i Norra Djurgårdsstaden

HEBA Fastighets ABs VD Lennart Karlsson, Skanskas Regionchef Fredrik Bele och Bostadsförmedlingen Stockholms VD Lena Larsson Daag tar idag tillsammans ett första spadtag avseende två nya flerbostadshus med totalt 72 hyreslägenheter i Norra Djurgårdsstaden. Inflyttning planeras till hösten 2016. HEBA har engagerat Skanska som totalentreprenör för projektet. Byggnaderna kommer att miljöcertifieras enligt certifieringssystemet Miljöbyggnad.

• Norra Djurgårdsstaden Etapp 2 ska bli en miljöstadsdel i världsklass. Stadsdelen är utvald att ingå i Bill Clinton Enviroment Iniative som ska visa på goda exempel inom hållbar stadsutveckling. Här kommer vi att vara föregångare och pröva ny miljöteknik och system för hållbart byggande och förvaltning. Det ger oss erfarenheter som vi tar med oss i HEBAs fortsatta tillväxt, säger Lennart Karlsson.

HEBA Fastighets AB (publ)                                         Stockholm den 5 maj 2015

Lennart Karlsson

Vd

För ytterligare information vänligen kontakta

Lennart Karlsson telefon 08-442 44 40

HEBAs affärsidé är att erbjuda sina hyresgäster en hög servicenivå, ett attraktivt och tryggt boende med fokus på Stockholmsregionen genom ett långsiktigt ägande, engagerad förvaltning och aktiv fastighetsutveckling.
    HEBA är sedan år 1994 noterad på Nasdaq OMX Stockholm AB, Mid Cap listan.

Ytterligare information om bolaget finns på www.hebafast.se

Denna information är sådan som HEBA Fastighets AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.
    Informationen lämnades för offentliggörande den 5 maj 2015 kl 14:00