HEBA tillträder fastighet i Flemingsbergsdalen

HEBA Fastighets AB tillträder fastigheten Generatorn 7 i Flemingsbergsdalen den 1 september 2017 i samband med att byggnationen färdigställs. HEBA förvärvade fastigheten genom en bolagsaffär med Skanska Hyresbostäder. HEBA investerar totalt 435 miljoner kronor i projektet, varav 429 miljoner kronor avser avtalet med Skanska.

Fastigheten som ligger strax intill Flemingsbergs pendeltågsstation omfattar 184 lägenheter, 1 600 m2 lokalyta och 84 garageplatser. Merparten av lokalarean förhyrs av Lidl. Den totala årshyran uppgår till cirka 27 mkr.

- Huddinge är en kommun i stark tillväxt. Goda allmänna kommunikationer tillsammans med de satsningar som görs i området bidrar till att göra Flemingsbergsdalen till ett mycket attraktivt bostadsområde. Med detta fastighetsförvärv ökar vi vårt totala lägenhetsbestånd till sammantaget 3 300 lägenheter, säger Lennart Karlsson, Vd HEBA Fastighets AB.

HEBA Fastighets AB (publ)   Stockholm den 1 september 2017

Lennart Karlsson, Vd

För ytterligare information vänligen kontakta Lennart Karlsson telefon 08-442 44 40

HEBA:s affärsidé är att erbjuda sina hyresgäster en hög servicenivå, ett attraktivt och tryggt boende med fokus på Stockholmsregionen genom ett långsiktigt ägande, engagerad förvaltning och aktiv fastighetsutveckling. HEBA är sedan år 1994 noterad på Nasdaq Stockholm AB, Nordic Mid Cap.

Ytterligare information om bolaget finns på www.hebafast.se.