Heba tillträder nyproducerad fastighet i Silverdal, finansiering sker med grönt lån

Heba tillträder idag den nybyggda fastigheten Murklan i Silverdal, Sollentuna. Fastigheten har förvärvats genom en bolagsaffär med byggherren Skanska Hyresbostäder. Finansieringen sker genom ett grönt lån i SEB.

- Att erbjuda hyreslägenheter i Silverdal stärker ytterligare vår ambition att finnas i attraktiva områden. Vi fortsätter på inslagen väg och finansierar även detta förvärv med ett grönt lån. Det ligger i linje med vår strategi kring hållbarhet, som återspeglas i allt vi gör. Och rimmar väl med vårt långsiktiga förhållningssätt till fastighetsutveckling och förvaltning, säger Patrik Emanuelsson vd Heba.

Silverdal i Sollentuna är ett välmående och etablerat område. Fastigheten Murklan är uppförd i gemytliga stadsradhus med 52 hyreslägenheter i två våningar där de större lägenheterna har en tredje våning i etage.

Intresset för hyreslägenheterna har varit stort i området, som i övrigt domineras av villor och bostadsrätter. Samtliga hyreslägenheter är uthyrda och inflyttning startar i oktober 2020.

Totalt investerar Heba 179 miljoner kronor i projektet varav 173 miljoner kronor avser avtalet med Skanska. Fastigheten omfattar 3 838 kvm BOA samt 4 690 BTA.

För ytterligare information kontakta:

Patrik Emanuelsson, vd Heba Fastighets AB: 08-522 547 50, patrik.emanuelsson@hebafast.se

Om Heba:

Hebas affärsidé är att erbjuda människor i Stockholmsområdet ett hållbart, attraktivt och tryggt boende. Det gör vi genom att vara en långsiktig fastighetsägare med engagerad förvaltning och fastighetsutveckling. Heba Fastighets AB omfattar ca 3 000 bostäder och 300 lokaler. Antalet fastigheter uppgår till 66 i Stockholmsområdet. Heba grundades 1952 och är sedan 1994 noterad på Nasdaq Stockholm AB Nordic Mid Cap.

Läs mer på www.hebafast.se