Hebas alla parkeringsplatser får laddningsmöjlighet

Heba har fattat beslut om att alla parkeringsplatser i bolagets bestånd ska erbjuda laddningsmöjlighet för elbil senast 2030. Heba ställer om för att underlätta för hyresgästerna att leva miljövänligt och bidra till minskad klimatpåverkan.

- Att Heba tillgodoser möjligheten att kunna ladda sin elbil är en självklarhet. Vi behöver alla göra allt vi kan för att minska belastningen på klimatet. Vi vill underlätta för våra hyresgäster att leva miljövänligt så att var och en kan ta sitt eget ansvar och bidra, säger Patrik Emanuelsson vd på Heba Fastighets AB.

Prognosen är att vi i Sverige år 2030 kör 2,5 miljoner elbilar, idag är antalet 300 000. Efterfrågan på parkeringsplatser med laddningsmöjlighet är stor redan idag hos Heba. Bolaget kommer utöka antalet platser med laddningsmöjlighet successivt kommande åren.

- Nästa steg är att hitta en kompetent samarbetspartner som kan hjälpa till med införandet och administrationen kopplad till laddningen, säger Ulrika Thorildsson fastighetschef på Heba.

För mer information kontakta:

Patrik Emanuelsson, vd Heba Fastighets AB, 08-522 547 50, patrik.emanuelsson@hebafast.se

Ulrika Thorildsson, fastighetschef Heba Fastighets AB, 08-522 547 54, ulrika.thorildsson@hebafast.se

Heba är en långsiktig och erfaren fastighetsägare som utvecklar, äger och förvaltar bostäder och samhällsfastigheter i Stockholmsregionen och Mälardalen. Genom vårt kunnande erbjuder vi hållbara och trygga boenden att trivas i under livets olika faser. Vi skapar värde för ägare och samhälle genom nöjda hyresgäster, tryggare och attraktivare bostadsområden och förtroendefulla partnerskap. Heba grundades 1952 och är sedan 1994 noterade på Nasdaq Stockholm AB Nordic Mid Cap. Läs mer på: hebafast.se