Nya bostäder i Flemingsbergsdalen

Den första etappen av HEBAs pågående bostadsprojekt i Flemingsbergsdalen, Huddinge är nu klart för inflyttning. Sammantaget byggs 184 lägenheter och 1 500 m² lokaler i kvarteret, som kommer att stå helt klart till sommaren 2017. HEBA tillträder fastigheten sommaren 2017, men ansvarar redan nu för förvaltningen.

- Den första etappen om 47 lägenheter är nu klar och vi ser fram emot färdigställandet av hela kvarteret. Vi har ett gott samarbete med Skanska, som driver projektet på ett väldigt bra sätt. HEBA:s kvarter vid pendeltågsstatinen får en central placering i den omfattande utbyggnad av området som nu pågår, säger Lennart Karlsson VD på HEBA Fastighets AB.

HEBA Fastighets AB (Publ), Stockholm den 28 oktober 2016

Lennart Karlsson, VD

Lennart Karlsson, telefon 08-442 44 40

HEBA:s affärsidé är att erbjuda sina hyresgäster en hög servicenivå, ett attraktivt och tryggt boende med fokus på Stockholmsregionen genom ett långsiktigt ägande, engagerad förvaltning och aktiv fastighetsutveckling. HEBA är sedan 1994 noterad på Nasdaq OMX Stockholmsbörsen, Mid Cap-listan.

Ytterligare information om bolaget finns på www.hebafast.se